22:25:44   سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 084-33333335 info@yousof.com ایلام – خیابان آیت الله حیدری – مجتمع اینترنت یوسف
  • پرداخت آنلاین
  • تعرفه ADSL
  • تعرفه WiFi
  • رسیدگی به شکایات

شرح خدمات +ADSL2

 

استفاده از خطوط DSL) Digital Subscriber Line) امکان دیگری‌ست که هم‌زمان با رشد و توسعه فناوری ارتباطات برای دسترسی به شبکه جهانی اینترنت مهیا شده است. در این فناوری از پهنای باند فرکانسی بدون استفاده در سیم‌های مسی تلفن، بدون تاثیرگذاری منفی بر کیفیت مکالمات صوتی، برای انتقال داده استفاده می‌شود. به این معنی که مکالمات صوتی توسط سیگنال‌هایی با بسامد میان ۰ تا ۳۴۰۰ هرتز جابه‌جا می‌شوند. این محدوده، پهنای بسیار ناچیزی از سیم‌های مسی را پوشش می‌دهد و بخش بزرگی از پهنای باند این سیم‌ها در هنگام انتقال صدا بدون استفاده می‌ماند. در فناوری DSL از این ظرفیت برای انتقال داده و اتصال به شبکه استفاده می‌شود. بر این اساس، با استفاده از این فناوری کاربران می‌توانند به وسیله‌ی یک خط تلفن، کامپیوتر ومودم به صورت دایمی و با سرعتی چندین برابر برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی (Dial-Up)، به اینترنت دسترسی پیدا کنند، بدون آن که خط تلفن یاد شده مشغول باشد.

 

هم‌اکنون، استفاده از فناوری DSL و انتقال داده به کمک سیم‌های مسی تلفن، به یکی از آسان‌ترین راه‌های انتقال داده‌ها و دسترسی به شبکه‌ی جهانی تبدیل شده است و به کمک آن می‌توان علاوه بر دسترسی پرسرعت به اینترنت از خدمات وابسته به آن مانند انتقال صوت از طریق اینترنت، تبادل تصویر و خدماتی همچون ویدیو کنفرانس و تلویزیون اینترنتی، ایجاد بستر پرسرعت برای شبکه‌های خصوصی مجازی و بسیاری خدمات دیگر بهره جست.

گفتنی‌ست، سرعت انتقال داده در این روش بسته به فناوری مورد استفاده و بعد مکانی گیرنده خدمات متفاوت است. در بیش‌تر نقاط جهان، کاربران از یک DSL نامتقارن یا ADSL (یا Asymmetric Digital Subscriber Line) استفاده می‌کنند. ADSL فرکانس‌های قابل دسترس را با سرعت نامتقارن دریافت و ارسال، در اختیار کاربران قرار می‌دهد به گونه‌ای که سرعت دریافت داده‌ها به مراتب بیش از سرعت ارسال آن‌ها خواهد بود. فناوری +ADSL2 ، از پیشرفته‌ترین فناوری‌های DSL در جهان است. در این روش سرعت انتقال داده بسیار بالاتر از ADSL و مسافت قابل پوشش آن نیز بیش‌تر است. در این روش سرعت دسترسی یه اینترنت تا ۳ برابر بیش از روش ADSL است. سرعت download داده‌ها و اطلاعات در روش ADSL حداکثر ۸MBps و در روش +ADSL2 حداکثر ۲۵MBps یعنی بیش از ۳ برابر است.

نکته‌ی دیگر آن که در فناوری DSL دسترسی به خدمات با فاصله‌ی مشتری از مرکز مخابراتی ارتباط مستقیم دارد. برای ارایه‌ی خدمات به مشترکانی که در فاصله‌ای بیش از ۸ کیلومتر از مراکز مخابراتی قرار گرفته‌اند و امکان ارایه‌ی خدمات به آنها وجود ندارد.

 

نکات مورد توجه در سرویس +ADSL2

 

  • در فناورى‌هاى DSL کیفیت‌و‌سرعت انتقال اطلاعات وابستگى زیادى به مسافت میان کاربر مشترک با مرکز تلفن ارائه خدماتDSL دارد. هرچقدر مشترک از مرکز تلفن مسافت دورترى داشته باشد به همان نسبت از سرعت و کیفیت پایین‌ترى برخوردار خواهد بود. در مسافت‌هاى بالاتر از 5 ‌کیلومتر عملا ارائه سرویس اینترنت پر سرعت امکانپذیر نیست.
  • عدم تقارن سرعت ارسال و دریافت اطلاعات درADSL نیز براى شرکت‌هاو سازمان‌هاى بزرگ مشکل ساز خواهد شد.
  • ضعیف و فرسوده بودن زیربناى ارتباطى مخابراتى و عمدتا عمر بالاى خطوط تلفن که تاثیر مستقیمى برکیفیت و سرعت خدمات‌ADSL خواهند داشت.

 

نحوه برقراری اتصالات مودم ADSL